Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.4 din 2023  
         
  Articol:   REDUCEREA STEREOTIPIILOR DE GEN ȘI PROMOVAREA EGALITĂȚII DE GEN ÎN LECȚIA DE EDUCAȚIE FIZICĂ. O ANALIZĂ SISTEMATICĂ. / REDUCING GENDER STEREOTYPES AND PROMOTING GENDER EQUALITY IN THE PHYSICAL EDUCATION LESSON – A SYSTEMATIC REVIEW ANALYSIS.

Autori:  ANAMARIA GEORGETA PĂUȚU, EUGEN BOTA, SIMONA PETRACOVSCHI.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbeag.68(4).29

Received 2023 November 05; Revised 2023 December 18; Accepted 2023 December 19; Available online 2024 March 15; Available print 2024 March 15.
pp. 27-36

VIEW PDF

FULL PDF

Rezumat. Reducerea stereotipiilor de gen și promovarea egalității de gen în lecția de educație fizică. O analiză sistematică. Introducere: Profesorul deține un rol foarte important în conștientizarea importanței orelor de educație fizică si sport de către elevi, și are un rol determinant în construirea bazelor fundamentale ale egalității de gen. Din acest motiv, cadrele didactice trebuie să susțină și să încurajeze atât diminuarea stereotipurilor de gen dezvoltate pe parcursul anilor în România, cât și implementarea metodelor și tehnicilor diversificate pentru omogenizarea grupului, încă de la o vârstă mică. Scopul acestui studiu este acela de a analiza modul în care inegalitățile de gen au fost înlăturate în alte țări de către specialiști și care au fost măsurile luate de aceștia în identificarea metodelor și strategiilor aplicabile la clasă în vederea implementării egalității de gen. Metodă: Folosind metoda revizuirii sistematice, au fost identificate inițial un număr de 420 de articole. În urma stabilirii criteriilor de includere și excludere, un număr de 20 de articole au fost reținute pentru analiză. Discuții: Diferențele de gen se regăsesc în toate domeniile, dar ele sunt mai accentuate în lecțiile de educație fizică. Stereotipurile de gen în lecția de educație fizică au o strânsă legătura cu atitudinea elevilor, cu strategiile și percepțiile profesorilor și nu în ultimul rând, cu prejudecățile părinților. Concluzii: Studiile următoare care privesc diferențele de gen ar trebui să vizeze atitudinile și concepțiile părinților și profesorilor dar și felul în care acestea se reflectă în acțiunile elevilor mai târziu în lecții.

Cuvinte cheie: gen, stereotip, educație fizică.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă